(Relativně) úspěšný závodní víkend s Citroënem C2 VTS na mosteckém okruhu | AEC – listopad 2024

(Relativně) úspěšný závodní víkend s Citroënem C2 VTS na mosteckém okruhu | AEC – listopad 2024

9. 11. 2024 Nezařazené 0
citroen_c2_vts-zboku

První listopadový víkend jsme strávili na mosteckém okruhu, kde jsme se účastnili dalšího vytrvalostního závodu se svým Citroënem C2 VTS. Po předchozím méně úspěšném pokusu jsme tentokrát byli mnohem lépe připraveni, a i když závod nebyl zcela bez problémů, skončili jsme nakonec na „bedně“.

Přípravy a opravy po předchozím závodě

Po závodě v březnu, kde jsme museli odstoupit po nehodě způsobené uvolněným kolem, čekaly Citroën nezbytné opravy. Naštěstí se nejednalo o zásadní poškození. Vyměnili jsme několik plechových a plastových částí, brzdový kotouč a chladič klimatizace, který jsme nakonec odstranili, protože klimatizaci při závodech nevyužíváme.

Úpravy pro lepší výkon a spolehlivost

S cílem zlepšit výkon auta jsme udělali několik technických úprav. Přední brzdy jsme vybavili hladkými kotouči a brzdovými destičkami s příměsí keramiky. Zároveň jsme pro lepší odvod tepla z motorového prostoru do kapoty přidali výdechy. Kvůli menšímu množství zastávek jsme měli v plánu i přídavnou nádrž, ale její instalace bude muset počkat do příští sezóny.

Designové změny a přípravy na závod

Citroën jsme doladili i po designové stránce – odstranili jsme původní oranžové doplňky a nahradili je černými, přidali stínící pruh na čelní sklo a samolepky týmu na střechu. Dále jsme namontovali externí anténu k vysílačce, abychom během závodu udrželi lepší komunikaci s týmem.

Technické přejímky a poslední úpravy

V sobotu jsme dorazili na okruh, převzali boxy a připravili se na technické přejímky. Po předchozím závodě jsme měli jedinou podmínku – vyměnit držák hasicího přístroje na kovový. Tentokrát vše proběhlo bez potíží, což znamenalo, že jsme byli připraveni na nedělní závod.

Den závodu a příprava na start

V neděli ráno nás čekala rozprava s pořadateli, kteří nás seznámili s pravidly, vlajkami a časovým harmonogramem. Původně jsme měli v 9 hodin začít kvalifikaci, ale hustá mlha zdržela start o hodinu. Nakonec byla kvalifikace i závod zkráceny kvůli brzké tmě, což mělo za následek čtyři a půl hodinový závod namísto původních šesti.

První stint a problémy s brzdami

První stint odstartoval kolega Ondra, který zajížděl skvělé časy, dokonce stanovil náš rekord dne – čas 2:09.1. Bohužel jsme se od začátku potýkali s menším problémem s brzdami, které při ostrém brzdění ztrácely účinek. Navzdory tomu Ondra posunul naše umístění na 12. místo z celkových 35 posádek.

Druhý stint a boj o vedení

Po Ondrově výkonu jsme tankovali z předem připravených kanystrů, což urychlilo zastávky. V dalším stintu za volant usedl Pavel a pokračoval v závodu na prvním místě v kategorii. I přes počáteční šetření auta se nakonec dostal na čas pod 2:10, ale problémy s brzdami začaly být citelnější. Naštěstí nás včasné střídání ušetřilo dalších komplikací.

Výpadek kvůli brzdám a rychlá oprava

Těsně před koncem Pavlova stintu se ukázalo, že brzdy už úplně zmizely – destičky byly sjeté na plech, takže jsme museli provést rychlou opravu. Oprava zabrala asi dvacet minut, což nás posunulo na poslední místo v kategorii. Nicméně díky rychlé akci jsme se do závodu mohli vrátit a ještě zabojovat.

Úspěch na třetím místě a výhled do budoucna

Poslední stint čekal na Martina, který v závěrečných kolech vybojoval konečné celkové třetí místo v kategorii. Závodní víkend tedy skončil úspěchem, i když nás čeká ještě spousta práce na přípravě na další sezónu.

vysledky-najeta_kola-AEC-listopad_2024

Příští rok bychom totiž chtěli odjet kompletní sezónu, která zahrnuje čtyři závody, které se pojedou 2x na okruhu v Mostě, jednou na Slovakia Ringu a jednou na maďarském Pannonia-Ringu.

Partneři

Děkujeme za podporu i našim partnerům, kterými jsou 1. Bohdalecká – Spolehlivý partner ve stavebnictví a české zastoupení automobilky Citroën!