Šest hodin boje, rachot z podvozku, ale první místo v kategorii! Tým 1-4-3-2 Racing ovládl Slovakia Ring

V pondělí 29. září se konal již třetí letošní podnik vytrvalostních závodů AEC, tentokrát na slovenském okruhu Slovakia Ring. Náš tým 1-4-3-2 Racing u toho samozřejmě nechyběl. Ambice jsme měli vysoké – a i přes drobné technické komplikace jsme je nakonec potvrdili. Domů jsme si odvezli první místo v kategorii A.
Přípravy a přejímky
Závodní víkend začal už v neděli večer technickými přejímkami. Ty jsme s naším Citroënem C2 VTS Clubsport s drobnou výhradou zvládli – do příště musíme vylepšit připevnění hasicího přístroje.
Poté už nic nebránilo tomu, abychom se v pondělí postavili na startovní rošt.
Kvalifikace: rychlý okruh, malé auto
Měřený trénink a kvalifikace začaly v 9 hodin ráno. Už po prvních kolech se ukázalo, že rychlá, téměř šestikilometrová trať na Slovakia Ringu bude pro náš Citroën velká výzva. Auto má nižší výkon než většina soupeřů, ale výhodu v technických pasážích, kde dokážeme díky nízké hmotnosti a skvělým brzdám získat cenné desetiny.
Nakonec jsme obsadili 18. místo na startu z celkem 36 přihlášených posádek.
Start závodu: rychlý rozjezd a dobré tempo
Šestihodinový závod odstartoval v 11:30. Za volant se nejprve posadil Ondřej Daňa, který skvělým startem ukázal, že i s jedním z nejslabších aut můžeme bojovat ve středu pole. Krátce jsme sice vypadli z první dvacítky, ale brzy jsme se tam vrátili a drželi stabilní tempo mezi 17. až 19. místem.
Boj o první místo v kategorii A
Zpočátku jsme jeli na druhé příčce ve své kategorii – soupeřem byla rychlá Honda Civic. Po první hodině závodu a úvodním střídání jsme se ale dostali na vedoucí pozici.
Na minulém závodě na Pannóniaringu jsme Hondu předjeli na trati, tentokrát bohužel odstoupila kvůli technické závadě. Nám se podařilo první místo udržet až do cíle, přestože nás zdržovalo časté tankování – naše sériová nádrž o objemu 37 litrů vydržela zhruba hodinu ostrého tempa.
Krize v závěru: ložisko, které nevydrželo
Jak závod pokračoval, začala se projevovat zátěž na techniku. Rychlé zatáčky a přejíždění obrubníků si vyžádaly daň – opotřebené ložisko levého předního kola.
Zvuky, které se zpod auta ozývaly, byly děsivé. Hučení, vibrace a pocit, že se každou chvíli něco utrhne. Přesto jsme se rozhodli závod dojet až do konce, i za cenu rizika většího poškození.
Cílová rovinka pod Safety carem
Poslední čtvrthodina závodu se odjela za Safety Carem, což nám pomohlo udržet náskok. Cílem nakonec projel Martin Hrabák na celkovém 19. místě a 1. místě v kategorii A – s náskokem tří kol na druhou posádku.
Dominance v šampionátu
Díky tomuto výsledku si náš tým 1-4-3-2 Racing, podporovaný partnery 1. Bohdalecká, s.r.o., G-SHOCK, Citroën Česká republika a Pedro servis – Lukáš Petráček, upevnil vedení v celkovém pořadí.
Vítězství v kategorii A už máme jisté, přesto se těšíme na poslední závod sezóny, který se pojede 1. listopadu na okruhu v Mostě.
aec amater endurance cup autodrom most citroën c2 vts Slovakia Ring






