Z maďarského Pannónia-Ringu si odvážíme vítězství ve třídě a 8. místo celkově

Z maďarského Pannónia-Ringu si odvážíme vítězství ve třídě a 8. místo celkově

29. 6. 2025 Nezařazené 0
1-4-3-2 Racing | Citroën C2 VTS | AEC Pannónia-Ring Maďarsko, červen 2025

16. června 2025 jsme se s naším týmem 1-4-3-2 Racing postavili na start druhého letošního vytrvalostního závodu série AEC. Tentokrát jsme zamířili mimo Českou republiku, konkrétně na technický a zábavný maďarský okruh Pannónia-Ring. Výsledek? První místo v nejslabší kategorii A a osmé místo celkově!

Po ne úplně ideálním vstupu do sezóny v březnu jsme tentokrát do Maďarska odjížděli s úsměvem. V Mostě nás tehdy zradily brzdy, které se přehřívaly tak dlouho, až došlo k jejich fatálnímu selhání – brzdová kapalina utekla přes pístek a bylo po závodě. Po důkladné analýze jsme před druhým podnikem věděli, co musíme změnit.

Úpravy, které přinesly výsledek

Citroën C2 VTS Clubsport, se kterým závodíme v nejslabší kategorii A, tak pro Maďarsko dostal několik zásadních vylepšení:

  • nové brzdové kotouče a destičky s upravenou směsí,
  • brzdová kapalina s vyšším bodem varu,
  • úprava nárazníku ve stylu rallyového Citroënu C2 S1600 pro lepší chlazení brzd.

A výsledek? Nejenže brzdy vydržely celý závod bez ztráty výkonu, ale ještě k tomu fungovaly ostřeji než kdy dřív.

Déšť, drift a vůle nevzdat se

Počasí si s námi zahrálo – ještě v neděli večer bylo v Maďarsku přes 30 °C, ale závodní pondělí začalo deštěm a teplotou těsně nad 20 stupňů Celsia. Trénink a kvalifikace tak proběhly na mokru. I přes to, že jsme obouvali polozávodní semi-slicky se nám podařilo zajet čas 2:34,58 a vybojovat 16. místo na startu. V naší kategorii A jsme ale byli až druzí, protože Honda Civic zajela lepší čas.

Závodu se účastnilo celkem 31 vozů v pěti třídách. V té naší – nejslabší – nás kromě Hondy Civic doplnila ještě Mazda MX-5.

Taktika, souboje a obrat ve druhé polovině

Start závodu byl klasicky hektický a kvůli nižšímu výkonu našemu Citroënu jsme v prvních kolech pár pozic ztratili. Věděli jsme ale, že náš stroj si sedne s náročným technickým profilem trati, kde nejsou dlouhé rovinky. Postupně jsme se tak nakonec prokousávali nahoru jak celkově, tak ve třídě.

Zlom nastal po prvních výměnách jezdců a návratu deště. Právě za mokra jsme začali stahovat náskok Hondy. Během třetího stintu, kdy trať stále nechtěla oschnout, jsme konečně zaujali vedení v kategorii a toho se nevzdali až do konce závodu. Zároveň jsme bojovali i v celkovém pořadí, dokonce jsme se dostali až na šestou příčku!

Kritický moment a vůle dojet

Během dalších kol ale přišla jezdecká chyba, protože v jedné ze zatáček jsme si stopu zkrátili přespříliš a s autem jsme při nájezdu zpět trefili obrubník. Výsledkem bylo ohnuté kolo. Výměna znamenala ztrátu tempa a postupný propad o dvě pozice. Navíc náhradní kolo mělo už ojetou pneumatiku, což se ke konci závodu projevilo silnými vibracemi a sníženou přilnavostí v pravých zatáčkách. Přesto jsme to nevzdali. Zvolnili jsme, jeli takticky a hlavně bezpečně. Věděli jsme, že v kategorii máme dostatečný náskok.

 

Výsledkem nakonec bylo 1. místo v nejslabší třídě A a 8. místo celkově. To je náš zatím nejlepší výsledek v rámci šampionátu Amater Endurance Cup (AEC).

Nejrychlejší kolo? Ondra!

Nejrychlejší čas během závodu zajel Ondřej Daňa, bylo to s časem 2:28,87, ale Pavel Srp se dotáhl pouhou jednu desetinu sekundy za něj. Ukázalo se, že když všechno funguje, umíme držet krok i s výkonnějšími soupeři.

Další zastávka: Slovakia Ring

Sezóna AEC 2025 pokračuje koncem září na Slovakia Ringu. Trať už sice našemu autu nebude tolik vyhovovat, ale rozhodně nehodláme jet na výlet. Budeme bojovat o další vítězství a hlavně o důležité body do celkové klasifikace, kterou zatím bezpečně a jasně vedeme.

Děkujeme našim partnerům, kteří nám umožňují závodit: 1. Bohdalecká, s.r.o., G-SHOCK, Citroën Česká republika!

Shrnutí závodu:

  • 🏆 1. místo v kategorii A
  • 📊 8. místo ze 31 aut
  • ⏱️ Nejrychlejší kolo: 2:28,87
  • 🔁 5 střídání jezdců (každý jel 2x)
  • 🛞 1 vyměněné ohnuté kolo
  • ⛽ 5x tankování
Nejrychlejší časy jednotlivých týmů | Zdroj: Amater Endurance Cup

Nejrychlejší časy jednotlivých týmů | Zdroj: Amater Endurance Cup