1–4–3–2 Racing znovu vítězí v Mostě a potvrzuje celkový titul v šampionátu AEC pro rok 2025

1–4–3–2 Racing znovu vítězí v Mostě a potvrzuje celkový titul v šampionátu AEC pro rok 2025

2. 11. 2025 Nezařazené 0

V sobotu 1. listopadu 2025 proběhl na okruhu v Mostě poslední letošní závod Amater Endurance Cup. V nejslabší kategorii A jej náš tým 1–4–3–2 Racing opanoval, čímž jsme současně potvrdili i celkové prvenství za celý rok 2025. V absolutním pořadí jsme obsadili 16. místo z 35 přihlášených týmů.

Dopolední půlhodinový trénink spojený s měřenou kvalifikací jsme využili k interním spolujízdám a ladění ideální závodní stopy, takže jsme jej nejeli naplno. Přestože to nakonec znamenalo start do závodu až z 12. řady, později se to ukázalo jako správný tah, protože jsme v závodě zrychlili. „Byl to skvělý nápad,“ říká Martin Hrabák.

Start šestihodinového závodu byl naplánován na 10:00 dopoledne. Úvodního stintu se ujal Pavel Srp. „Vzhledem k tomu, že naše auto jezdí v nejslabší kategorii, hned po startu jsme se propadli o pár míst dozadu, ale to nevadí, to doženeme,“ řekl hned po startu další z pilotů Ondřej Daňa. Do první zatáčky ale i tak vjížděl Citroën C2 VTS Clubsport ve velkém chumlu dalších aut. Naštěstí se tam všichni vešli a nedošlo k žádné havárii.

Zhruba po třiceti minutách vyjel na trať poprvé Safety Car. Nebylo to naštěstí kvůli nehodě, ale kvůli úklidu kamínků na trati po výjezdu jednoho ze závodních vozů mimo trať. Rozhodli jsme se toho využít k první, neplánované zastávce v boxech kvůli úpravě tlaků v pneumatikách. To ovšem znamenalo značnou časovou ztrátu a propad na poslední místo v kategorii. Díky přítomnosti Safety caru na trati a výraznému zpomalení startovního pole naštěstí nebyl časový propad tak velký. V průběhu závodu se pak Safety Car objevoval poměrně často, přibližně jednou až dvakrát za hodinu. Vždy naštěstí z technických důvodů či kvůli čištění trati, nikoliv kvůli haváriím.

Zbytek závodu se už obešel bez dalších neplánovaných zastávek v boxech a auto i celý tým fungovaly perfektně. I tak byly další zastávky čtyři, v rámci kterých jsme museli v tankovací zóně doplnit palivo a následně v boxech vystřídat jezdce. Vždy se to nicméně povedlo v rámci dalších výjezdu Safety Caru. Díky vyrovnanému tempu, zvolené strategii a čisté práci v boxech jsme se v dalších hodinách závodů postupně probojovali zpět do čela své třídy.

Cíl proťal Citroën C2 VTS Clubsport s Ondřejem Daňou za volantem po 142 odjetých kolech s náskokem tří kol na druhé místo v kategorii. Třetí tým už na nás ztratil 10 kol. Výsledek přinesl vítězství v závodě i definitivní potvrzení celkového triumfu v kategorii A pro závodní sezónu 2025. „Užili jsme si to, bylo to napínavé, protože jsme museli dohánět ztrátu, ale auto se nakonec podařilo do cíle dovézt na prvním místě,“ uzavírá Pavel Srp.

Tým 1–4–3–2 Racing děkuje za podporu partnerům: 1. Bohdalecká, s.r.o., G-SHOCK, Citroën Česká republika a Pedro servis – Lukáš Petráček.